vrijdag 1 juli 2011

dag 1 de vlucht en aankomst

hallo allemaal

30 juni 2011

We zijn al vroeg uit de veren want we worden om 4.00 s`morgens opgehaald door familie om naar Schiphol gebracht te worden.

Het inchecken had ik thuis al gedaan maar ik moest nog wel de instapkaarten printen maar aan een kiosk is dat zo gebeurt.

Toen de koffers afgegeven dit ging ook er vlot omdat we met de rolstoel zijn krijgen we daar ook al voorrang (met sommige dingen is het wel lekker zo maar wij hadden het natuurlijk liever anders gezien).

De vlucht vanaf Schiphol naar Heathrow verliep prima Jade mocht als eerste het vliegtuig in met haar krukken later konden wij bij haar gaan zitten.

Aangekomen  op Heathrow  stond er iemand klaar met een rolstoel om ons te begeleiden we gingen met hem naar een speciale plek waar we konden wachten.

Want de rolstoel die we meegenomen hebben kregen we pas weer in Miami bij de bagage band.

Van daar uit werden we naar de Gate gebracht dit was al een ervaring op zich.

We gingen met een elektrische wagentje naar de gate maar die was een stukje weg en we moesten onder het vliegveld door.

Dit was wel erg leuk om te zien we moesten 2 keer met de lift en toen stonden we aan de andere kant.

Daar moesten we wachten tot het boarden begon.

Wij mochten met zijn vieren als eerste instappen en zaten al lekker voor dat de rest kwam.

Alle ruimte voor de handbagage.

De vlucht verliep prima tot dat we voorbij de Bahama's waren en nog een kwartiertje moesten vliegen.

Het was heel slecht weer in Miami en het vliegveld was gesloten vanwege het weer.

We hadden al 4 rondjes boven de oceaan gevlogen toen we door kregen dat we terug naar de Bahama's gingen om daar te landen en te tanken.

Nu kunnen we tenminste ook zeggen dat we op de Bahama's zijn geweest al is het alleen zittend in een vliegtuig.

Na 2 uur op de Bahama's te hebben gestaan mochten we eindelijk weer richting Miami vliegen het was gelukkig maar 40 minuten vliegen en we landen om 19.15 plaatselijk tijd op Miami dit was 4 uur later dan gepland.

We gingen weer als laatste uit het vliegtuig en er stond weer iemand klaar om Jade op te vangen.

Hierdoor waren we wel snel door de douane heen maar we moesten heel lang wachten op de koffers en toen nog op de rolstoel van Jade.

Nadat we alles hadden konden we richting de huurauto hier was het erg druk omdat er natuurlijk heel veel vliegtuigen achter elkaar gearriveerd waren.

Na een poosje waren we aan de beurt en na de standaard vragen of we geen grotere auto wilden en dergelijke want in de auto de we hadden gereserveerd konden maar 5 personen en 2 koffers(maar goed dat Jade uit de buurt stond met haar rolstoel anders had hij zeker gezegd dat dit niet paste).

Konden naar beneden voor onze auto het is een Dodge journey geworden er stond ook wel een Ford escape maar deze achterbak leek ons groter en dat is wel zo handig met de rolstoel.

Met passen en meten konden we in deze auto 2 koffers 1 tas en 2 rolkoffertjes en de rolstoel kwijt en natuurlijk paste wij er ook nog in.

Om 21.30 waren we bij het hotel Mimosa en konden we alles even uitladen en toen zijn we even naar de Mac gereden om even iets te eten.

Om 22.30 konden we eindelijk ons mandje in en hebben we lekker geslapen tot 6 uur s`morgens.

Nu allemaal even ons opfrissen en dadelijk Miami gaan bekijken tot de volgende keer.

Foto`s plaats ik later wel even.

Groeten van ons allemaal uit een nog bewolkt Miami.

1. Hey Lieverds,

Jullie zijn er eindelijk!! We hebben jullie tot gister laat gevolgd op flighttraking, helemaal leuk!Gelukkig is verder alles goed gegaan, ook met Jade, we waren heel benieuwd hoe het allemaal zou gaan. En ook nog een uitstapje naar de bahama's, toe maar hahaha! Ga nu maar heerlijk Miami ontdekken. Ik las dat jullie een mooie auto hebben! Foto's komen vanzelf,

liefs en allemaal een dikke kus

2. Zo, jullie krijgen wel waar voor je geld...eerst een paar rondjes oceaan, en dan als bonus een landing op de Bahama's!!
    Nu dan eindelijk op je plek en kan het genieten gaan beginnen.
    Groetjes Marja

3. Gelukkig zijn jullie na een lange maar zo te lezen een goed verzorgde reis op plaats van bestemming. Hopen dat alles een beetje voorspoedig zal gaan en dat jullie allemaal en vooral ook Jade met haar gipsen been zullen genieten.

Veel plezier, we gaan jullie volgen.

Groeten van Martin, Richard en Linda.

4. Gelukkig zijn jullie goed aangekomen en is de reis met Jade goed verlopen.
    Wij hebben ook wel eens zoiets gehad tijdens een vlucht, het geeft toch we onrust en kost inderdaad zo een paar uur.
    Maar nu kan het genieten beginnen..., we zijn benieuwd naar de foto's
    groet Christa

5. Fijn dat alles zo goed geregeld was voor Jade!!!
    Wat een reis hebben jullie gehad zeg.Hoe is het weer in Miami in Orlando hebben we net weer een tropische regenbui gehad gelukkig waren we om half 10 al in Aquatica en begon het pas rond 2 uur te regenen met bakken kwam het uit de hemel zetten het was wel erg plaatselijk want bij ons hotel waren de straten nog droog.

Nou veel plezier in Miami groetjes Mirjam

6. Jullie zijn al in Miami aangekomen, helemaal top.
    Het vakantie leven is begonnen, en wij kwijlen mee ;-0

7. Fijn dat het allemaal goed verlopen is met Jade!! Het grote genieten kan beginnen, geniet er maar van!!